Michelle Rosenstedt

2 dagar kvar till valborg
Idag började jag morgnoen med en joggingtur medans jimmy gav Thyra fukost. Skönt och svettas lite och komma igång redan på morgonen. Har bestämt mig för att jogga en runda innan frukost VARJE dag nu, att det ska vara så sjukt svårt att gå ner i vikt.. Jag var helt övertygad om att allt trädgårdsarbete och promenader hade gett resultat men vågen har inte rört sig på 2 veckor. Men jag har i alla fall inte gått upp heller, det är ju alltid ngt...suck! Men i alla fall, uppenbarligen får jag ta i med hårdhandskarna, idag blev det en avokado till frukost och lax och broccoli till kvällsmat och däremellan dricker jag vatten och äter frukt. Nu jävlar! (med undantag för valborg)
Vi åkte till öb idag och köpte engångsartiklar, sen åkte vi till växthuset och beställde bröllopsbukett,det kommer vara lila rosor, lila orkidéer, bröllopslöja och murgröna sen blev det bvc och spruta för Thyra. Stackars Thyra, hon blev så ledsen. På gränsen till otröstllig, hon bara snyftade och grät. Nä, spruta tycker hon inte alls om. men vad ska man göra? det är ju ett nödvändigt ONT.
Grannen har sålt sitt hus (sorry mamma) så vi var där över och köpte saker, bland annat ett insatsrör till skorstenen för 4500:-!? så nu kom vi billigt undan. Sen köpte jag en ny garderob till hallen och ett cykelställ.
Jimmy har målat klart garaget och nu ska vi bara byta vattnet i dammen så är vår tomt tipptopp!
Här kommer ett par dagar gamla bilder på när min underbaraste Tess var på besök
Den här bilden är tagen hos Linda o patrik (grannarna)
Dem bjöd oss på hemmabakade kakor och kaffe
Apan sitter i buren=) Kompostgaller fungerar alldeles utmärkt som lekhage, på detta viset kan Thyra vara med ute utan att vi behöver passa henne konstant och hindra henne från att stoppa allt i munnen. Hon är jättenöjd i den!
Hon ser svettig ut, men det är solkrämen hon har överallt som ger den illusionen, hon har solkräm även i håret eftersom hon vägrar ha solhatt på sig.
helena

Den bilden där gossen sitter på traktorn o thyra kryper bakom hade kunnat var du och christoffer (du vet från familjefilmen hos farmor o farfar) TID är mäktigt, ofattbart och omätligt........... Jasså grannen sålde - hur mycket fick hon för det ? Lilla rara hjärtegrynet Thyra, hade de för grov nål eller stack för långt in, det beror på mycket, de var säkert inte tillräckligt försiktiga med henne. Mormor INTE glad.... Var det den där kikhostesprutan?

Snart kan vi lossa ankar härifrån och komma bilandes hemmåt......längtar såååå mycket efter min älskade dotter.



Jasså kom ni billigt undan ja du det gjorde pappa med den dagen han hittade skorstensrör på enträdgårdstomt vi körde förbi, stannade o fråga vad de ville ha, vi enades om 500 kr. Min undran är bara.......? Vilken dimension, har ni räknat på mm, ska vara exakt!

Hur långt är det?

michelle

Jimmy har mätt och röret passar, längden är 13 meter så det bör räcka. Det skulle kosta 10.000 att sätta i rör via en firma, och det är bara för kostnaden för röret. så vi har ju halverat kostnaden, röret är dessutom spliser nytt! och ligger i sin orginalförpackning. Thyra fick sin vattenkoppsvaccination idag, nä, åsa är ganska duktig och förra gången var det inga problem. Men det svårt att ge en smärtfri spruta...

michelle

grannen sålde för 595.000

helena

Vattkoppor va det ja, inte kikhosta, ja virrig har jag alltid varit. Häftig brudbukett du ska skaffa dig. Lila rosor har jag aldrig sett. Ok bra med röret, nu gäller det bara att få några proffs att sätta i det. Är allt bra med farmor? Läste det där med kaffet, jag har samma problem, sen kan det va att nu är det snart valborg och du har förväntningar på det - ta det lugnt .... Ja 595 000 var väl ett helt ok pris på det. Ja det är mycket som går förbi ens näsa ........Ha en skön Valborg nu, du och Jimmy.

michelle

jadå, allt är bra med farmor. Hon och sven kommer också på valborg. Nä, detta röret kan man sätta i själv, sen ringer vi bara sotaren och får det godkänt och kopplat till kaminen. Ja jag tyckte huset blev sålt till ett bra pris, synd ni inte han lägga beslag på det. Men det är ett annat hus till salu i everöd, en kär liten snickarglädje stuga, lagom till er och lagom nära till oss. Ja brudbuketten kommer bli asfin om den blir som jag har tänkt mig. Vi ska dekorera borden med lila rosor och brudslöja i vasor som jag också har beställt. På torsdag ska jag, mia o my till MB i vinslöv och titta på tärnklänningar.

Nilla

Annars är ett litet hus i ugerup till salu... Cykelavstånd till barnbarnet!



http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-ugerup-kristianstads-kommun-hasselbacksvagen-4-6-1582235



Det huset är jag lite sugen på... Känns som det har grym potential!! Ligger på andra sidan åkern från oss sett... :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress