Michelle Rosenstedt

Valborgsmässoafton
Det blev en lyckad gårkväll med 19 vuxna och 4 bebisar.
Vi tände bålet kl 16, det sa bara "vosch" och 6-7 meterhöga lågor slickade trädtopparna. Men hela kalaset varade kanske en kvart sen var bålet uppbrunnet. Så vårt stora bål bestod bara av tusentals små grenar och en massa torra löv. Men när det var uppbrunnet så kastade vi på några rejäla stockar så vi kunde njuta av elden hela kvällen.
Tyvärr hann jag aldrig fota när elden var som störst för då var jag i köket och fixade med maten.
Thyra fick en namnsdagspresent av farmor (Thyra hade namsdag i torsdags), hon fick strandleksaker. Tack farmor!
Och här sitter gubbarna och kuckilurar=) Morfar hade med sig egen "besk" som han gladeligen bjöd på. Och det blev en del snappsar gubbarna emellan.
och här sitter Chris och Veronika och njuter av vårsolen. Vi kom fram till att det var 1,5 år sedan dem var hos oss sist. Det var nyår i förfjol, då var jag gravid med Thyra och snart fyller hon ett. Inte klokt vad tiden går...Känns som igår.
Sofa och Daniel med lilla Isa
Nilla visar sin kärlek till Joan..
Thyra och vera
Här har farmor hamnat i Thyras lekhage.
Sen byttade vi ut farmor mot Alice
oj då.. visst lite mycket tändvätska på grillen..hehe!
Majvi grillar korv
Thyra äter korvbröd
Och vad är väl valborg utan kubb? här spelar grabbarna (o jag)
Mitt lag förlorade hela tiden...
och medans vi grabbar spelade kubb satt hönsen..oj, förlåt jag menar damerna kvar vid bordet.
Det blev fort mörkt
Thyra avslutar kvällen med mys hos farmor.
Tack alla för ett jättetrevligt valborg!!!
helena

Det ser ut att ha varit hur trevligt som helst och så härlig generationsblandning............(med en snespark till vissa personer som tycker att 20åringar bara ska umgås med 20åringar) Men jag saknade dig - blir alltid så när den som står bakom kameran inte får någon annan till att ta kort. Fint väder o allt........härligt!!! Avis (skulle velat vara där : ( )

michelle

ja, jag tycker det är så trevligt när man umgås i alla åldrar, den yngsta var 5 månader och den äldsta var 70. kul! det ger så mycket och det blir en sådan familjär stämmning. Jag saknade er här, ni hade verkligen trivts. Ja, vi hade verkligen tur med vädret och idag regnar det för första gången på 2 veckor. Men nu är det knappt två veckor innan vi möts i kramkalas=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress