Michelle Rosenstedt

Julen i bilder
Vi har haft en bra jul med julfirande i dagarna tre. Först ut hos svärmor i Blentarp, sedan julafton hos mamma och Ola i vinslöv och sist men inte minst ett julfirande hos moster Annika i Ystad. 
Farmor skämde bort barnen som vanligt med en uppsjö av klappar ;) Här intogs första svenska julbordet på 2 år. Såååå gott! 
 
Julbadet dagen innan jul. Slog mig hur likt vårt badkar är badkaret i bosarp. Detta skulle kunna varit mig och brorsan för 25 år sen. 
 
 
På tal om brorsan... att ha med han vid julbordet var "a dream coming true"  Julmagi!! 
här delas det ut champange i spelandet.
 
Det blev lite kaos när tomten kom så fick ingen bild på det hos mamma tyvärr. Men tomte var i alla fall morfar Nisse. 
 
 
Jul i Ystad.
 
 
 
Lite övriga bra bilder från de senaste dagarna:
Julselfie. 
sagostund. 
 
 
Tack alla för en underbart mysig julvecka ♡ 
helena rosenstedt

Tack själv Michelle för den "input" o engagemang från dig, för att få en underbar jul tillsammans. Tack för Janssons du stod o gjorde :) Den var jättegod !!! Tack för tipset och vårt "mysiga" julbak av saffransbullar tillsammans timmen innan Christoffer skulle komma så att du/vi fick överraska med nybakta bullar o en "bamsevälkommen in i mitt liv igen" - kram, som han fick av dig när han kom innanför dörren till oss.

DU VET att ju mer man ger TILL andra ju mer får man tillbaka (OM man ger kärlek o engagemang till rätt personer, förstås)

Att tänka "positivt" är grunden för att själv må bra. O du är verkligen en härligt positiv o underbar dotter, full av engagemang. Du ser ALLTID glaset som halvfullt ..istället för halvtomt.

Denna julen var för mig också alldeles "magisk" att få se båda mina barn tillsammans efter nära 5 års uppehåll, från 2010 till 2014 års slut. (Bröllopet räknas inte, bara 1 dag, fast den var en "välbehövlig" lucka av glädje i "ökenvandringen".

Att få se kusinerna trivas så fint ihop o få samla ALLA 4 barnbarnen som ALDRIG setts tillsammans nån gång IHOP med min hjärtsjuka far som klarat 3 infarkter o som var så "nere för räkning" år 2013. DET trodde man inte.

Jag var lycklig över att se er ALLA tillsammans o jag vart så lycklig över att se min FAR så lycklig över att få ha er runt sig.

TÄNK ...sa han detta skulle kunna HÄNDA, hade man aldrig trott om nån sagt det för ett år sen. Det hade varit en OMÖJLIGHET. En hopplöshet o en omöjlighet, ett "scenario" som man bara kunde "drömma om" ....

En dröm som blev uppfylld. <3
Om man bara ALDRIG ger upp. Att kämpa vidare trots ett ABSOLUT "kalla handen" min tro är det sista som överger mig o ja jag är också hopplöst positiv som människa men det ska jag säga det VINNER man på önskar fler förstod det...Och en bön vid rätt tillfälle vid rätt kyrka - en kyrka full av kärlek o energi, långt ute på landet på GOTLAND.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress