Michelle Rosenstedt

Har länge funderat på att skriva en bok
jag har ju tjatat om det förut. Att jag skulle vilja skriva en bok. Men en självbiografi blir ju lite löjligt när jag inte är en kändis och bloggen fyller ju den funktionen. 
Så idag när jag satt på skithuset så slog det mig. Jag ska skriva en feelgood bok som ska heta "konsten att vara en obotlig optimist"
Med olika kapitel om allt ifrån hur man hanterar sjukdomar, negativ media, jobbiga släktingar, negativa tankemönster, dåliga vänner, hur man uppfostrar barn till optimister m.m.  Så nu börjar research arbetet och sen vet jag hur jag ska spendera kvällarna under mammaledigheten ;) 
Målet är att ha en färdig bok till hösten 2016. Den ska ta tid för den ska vara välskriven och genomtänkt. 
hena rosenstedt

Härligt att höra :)

Det gör du så rätt i !!!

Bo Stenström

Det låter härligt!!!
Och jag vet att den kommer att bli bra!
Är så glad av att du oxå är en sann optemist!!! Märkligt är om, en optemist och en pesemist, har doell, slutar det med, en eller två optemister! Om ej pesemister, lyckas med att utplåna sig, vill jag hjälpa dem att falla ner i det negativa, som dem trånar, söker och älskar!!! Jag vill dra människor med mig till ljuset jag vet finns, dom som vill dra till mörkrt..... osv...mm...
Lagom mörkt och lagom ljust, är kanske det optimala, men det faller ej in på mig! Jag vill se ljus, glädje, lycka, kärlek!!! Och blund för mörker, tills jag ser ljus, då öppnar jag mina posetiva blå ögon och tankar min själ med ljus jag kan få! Pesemisten blondar i ljuset och vill bara ha det mörkare, svartare och kisar efter mörkret, som han-hennes motor, hoppas nu att det inte kommer något ljust och stör mig i mitt mörkerletande! Det fins falskt mörker! Du kan sätta en svart spann över en tänd lampa och tro att lampan är släckt, för att det blir mörkt, det funkar om man vill blunda från ljuset. Det går ej att sätta en trasparant span över en släckt lampa och få ljud!? lagom svart och mörkt!Nej jag är utrustad med ögonlock, så jag vill se ljust....... Förlåt mig, vet ej varför att jag började svamla om dett.
Kram Bo
Vi kan bli blendade av mycket vackert! Häldre det än att bli blin av mörker

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress